dinsdag 4 januari 2011

Het is bijna zover!


Scéne 6.

We zitten in de woonkamer. Vriend leest een boek, Ik zit voor de computer.
 
Ik: Het is bijna zo ver!
Vriend: Wat?
Ik: Wel, we gaan naar Dworp!
Vriend:Dworp?
Ik: Ja, we vertrekken 11 januari naar Dworp voor een muzostage van 4 dagen.
Vriend: Echt?
Ik: Ja, en ik heb juist een uitnodiging per mail gekregen voor het bal!
Vriend: Wat staat er op de uitnodiging?
Ik: (leest voor) ‘Het muzoteam nodigt je van harte uit om mee te feesten op de slotavond van ‘MUZISCHE SCHOOL’ op 13 januari in Dworp. Afspraak om 20 u in de zaal: ‘De Put’. Feestelijke blablaba. Voor het Bal Masque blablabla.’ Geweldig niet! Galakleding en een masker.
Vriend: Het lijkt een beetje op een Venetiaans bal!
Ik: Nu je het zegt… maar eigenlijk is het thema Opera. Maar we hebben verschillende muzische invallen hoor!
Vriend: Zoals?
Ik: Wel we zitten in groepjes van 6 en daarmee moeten we rond een griekse mythologie werken en zelf hebben we een muzobox gemaakt. Deze box stelt onze muzische groei voor. En dan spreek ik nog niet over mijn muzische blog …
Vriend: Stop stop stop! Niet zoveel informatie in 1 keer! Het lijkt allemaal super!
Ik: Dat is het ook, ik moet mijn koffer maken! (in paniek)
Vriend: Je hebt toch nog tijd! Zorg maar dat je muzobox en blog af zijn.
Ik: Dat is al gebeurd.
Vriend: Oké, spijtig dat ik niet mee kan. Beloof je me, dat je veel foto’s gaat nemen?
Ik: Beloofd! 

Ze geven elkaar een knuffel en ze gaan van het podium.
 


Moest ik ooit een toneeltekst schrijven over mijn muzische leven, zou een scéne uit het stuk er zo uitzien. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten