donderdag 6 januari 2011

Expo Fc De Kampioenen


Gisteren ben ik met Lindsay en mijn broer naar Antwerpen geweest. Niet om te shoppen maar om de expo van Fc De Kampioenen te bezichtigen. 

De kampioenen is 21 jaar oud. Dus ik ben met hen opgegroeid. Steeds waren ze op tv. Iedereen kende of kent deze bekende uitspraken: 'Mijn gedacht' 'Zalt gaan ja!' of 'een dagschotel',... Ik keek er dus naar uit. 

De expo begint met een quiz: 'Welk fc de kampioenenfiguur ben jij? ' Mij broer deed de quiz en kwam uit bij Boma. We zette onze toch verder. We zagen de decors van Fernand tot radio hallo, tot het appartement van Bieke en Markske tot zelfs het bekenste café van Vlaanderen. In dat café zat de acteur die Fernand Costermans speelt in de serie. Met hem zijn we op de foto geweest. Er was zelfs een karaoké aanwezig. Lindsay en ik lieten zo een kans niet liggen. We zagen ook een filmpje over fc de kampioenen door de jaren heen, de bloopers en hoe het begin en einde van hen werd aangekondigd op het nieuws. Er liepen zelfs mensen rond in de voetbalkleren uit de reeks. Op het einde kan je iets drinken in het café of een balletje trappen. Mijn broer Jordi kocht een souvenier. Hij kocht een tas met daarop 'Mijn gedacht!'

Na toch lang rond te lopen in de expo kregen we honger. We zochten dus een McDonalds op... en wie liepen we daar tegen het lijf... Meneer Mennes. 
Het was de moeite!

1 opmerking: